zondag 6 januari 2013

WC rolletje wordt lavendeldoosje



Dit jaar ben ik van plan om mijn WC-rolletjes niet langer weg te gooien, maar om ze op te sparen en er creatieve dingen mee te doen. Op Pinterest heb ik al een heleboel leuke idee├źn verzameld, maar deze heb ik zelf verzonnen.

Ik heb de 2 rolletjes wit geschilderd met gesso, maar ik had er ook een wit restje papier op kunnen kleven. In het ene rolletje heb ik met de gaatjestang gaatjes gemaakt, de zijkanten ingedeukt om een doosje te maken zoals ik o.a. hier gezien had en gevuld met lavendel. Een strookje washi tape maakt het tenslotte af ...

En als je kan borduren op tetrabrik en conservenblikjes, waarom dan ook niet op WC-rolletjes? Het is een beetje een lastige klus om de gaatjes te vinden, maar moeilijk gaat ook. Het rolletje smaller afsnijden zou het waarschijnlijker makkelijker maken, en dan heb je meteen een mooie servietring!