zondag 20 januari 2013

Geschenktasje van papier



Op het internet vond ik deze handleiding om geschenktasjes te maken van krantenpapier en dat wou ik wel eens uitproberen. Ik heb het eerst in wit papier gemaakt om beter te zien hoe het in elkaar zit. In de handleiding zijn de afmetingen in inches en ik heb die omgezet naar centimeter. Voor het witte tasje heb ik één vel papier gebruikt van 20 cm hoog en 40 cm breed. De hoogte heb ik onderverdeeld in 3 - 12 - 5 cm en de breedte in 12 - 7,5 - 12 - 7,5 - 1 cm. Bij het tasje in krantenpapier heb ik 2 vellen gebruikt voor extra stevigheid en heb ik de hoogte wat aangepast zodat het kadootje dat ik wou verpakken er in zou passen. Om de rand en de bodem te verstevigen heb ik de verpakking gebruikt van een doosje rijst. Helemaal niet moeilijk! Nu is het de uitdaging om op zoek te gaan naar leuke krantenpagina's voor mijn volgende tasjes ...