maandag 14 januari 2013

Kroonkurk-hanger


Aangezien ik nog niet door mijn voorraad kroonkurkjes heen was besloot ik nog wat verder te experimenteren. 

Op een uitgeponsd restje papier heb ik een tekstje gestempeld. Het is op de foto niet goed leesbaar maar er staat "handgemaakt door". Op het internet vond ik heel veel verwijzingen naar "paper glaze" maar aangezien ik dat niet terug vond in de hobbywinkel en de decoupagelijm niet echt hetzelfde effect gaf, besloot ik het flesje acrylvernis te proberen dat ik bij het schildersgerief gevonden heb. Dat was vloeibaarder dan ik dacht, dus misschien heb ik er iets te veel op gedaan.

Het is nog steeds niet hetzelfde effect als die Paper Glaze maar het gaat al in de goeie richting. Ik zal nog wat moeten experimenteren met materialen. Naast Paper Glaze vind ik ook veel verwijzingen naar Mod Podge. Volgens de mevrouw van de hobbywinkel is dat een decoupagelijm. Op het internet vond ik een recept om iets gelijkaardigs zelf te maken en aangezien ik ook nog een lege bokaal over had, heb ik dat ook maar gemaakt. Dan kan ik het bij een volgend knutselproject meteen uitproberen.