zondag 13 januari 2013

Kroonkurk-pin

In de keuken heb ik nu een glazen weckpot staan waar alle kroonkurken, dopjes, elastiekjes enz. in verzameld worden. Manlief drinkt graag eens een biertje dus begint de collectie aardig aan te groeien. Daar zal ik dus zeer veel leuken dingen mee kunnen doen. Onlangs heb ik in Brussel in een creatief atelier een pin gekocht van een gerecycleerde kroonkurk. Dus was ik erg gedreven om dat ook eens zelf te proberen.

Met een cirkelponsje heb ik uit het restje van een oude wenskaart en wat ruitjespapier een cirkeltje gesneden. En toen ik in de hobbywinkel het ponsje kocht, heb ik er meteen een zakje speldjes bij gekocht. Voor de eerste poging ben ik best wel tevreden met het resultaat.  Uit een restje plastiek heb ik ook een cirkeltje geponsd, maar dat bleek geen goed idee want nu is mijn ponsje stuk. Aluminium uit drankblikjes ponsen, dat lukt prima, maar plastiek snijd ik in het vervolg gewoon weer met de schaar of snijmes.