dinsdag 6 augustus 2013

Gevuld hartje haken

Op Pinterest kom ik zoveel leuke knutselideeën tegen dat mijn groene voornemens een beetje op de achtergrond raken (dat heb je met goede voornemens hé, althans, ik toch). Zo heb ik al een hele map verzameld met gehaakte hartjes. Tijd om er eens eentje uit te proberen! Deze bijvoorbeeld :




Ik heb haakkatoen gebruikt want met fijnere wol lukte het niet zo goed. Mijn hartje is gevuld met fiberfill, maar met lavendel kan het natuurlijk ook. De website is in het engels maar ik heb het voor het gemak even vertaald. Je begint onderaan het hartje en draait je werkje op het einde van iedere rij.

- Maak een lus
- Rij 1 : haak een losse
- Rij 2 : haak nog een losse en haak daarna 3 vaste in de eerste lus van rij 1
- Rij 3 : 3 vaste
- Rij 4 : 2 vaste in de eerste steek, 1 vaste in de volgende, 2 vaste in de laatste steek (5 steken)
- Rij 5 : 2 vaste in de eerste steek, 1 vaste in de volgende 3 steken, 2 vaste in de laatste steek (7 steken)
- Rij 6 : 7 vaste
- Rij 7 : 2 vaste in de eerste steek, 1 vaste in de volgende 5 steken, 2 vaste in de laatste steek (9 steken)
- Rij 8 : 2 vaste in de eerste steek, 1 vaste in de volgende 7 steken, 2 vaste in de laatste steek (11 steken)
- Rij 9 : 11 vaste
- Rij 10 : 2 vaste in de eerste steek, 1 vaste in de volgende 9 steken, 2 vaste in de laatste steek (13 steken)
- Rij 11 : 13 vaste
- Rij 12 : 13 vaste
- Rij 13 : 6 vaste
- Rij 14 : haak de eerste 2 steken samen, 1 vaste in de volgende 4 steken
- Rij 15 : haak de eerste 2 steken samen, 1 vaste in de volgende 3 steken
- Rij 16 : haak de eerste 2 steken samen, 1 vaste in de volgende 2 steken
- Bind af
- Begin een nieuwe draad op rij 13 aan het andere uiteinde van het hartje 
- Rij 13 : 6 vaste
- Rij 14 : haak de eerste 2 steken samen, 1 vaste in de volgende 4 steken
- Rij 15 : haak de eerste 2 steken samen, 1 vaste in de volgende 3 steken
- Rij 16 : haak de eerste 2 steken samen, 1 vaste in de volgende 2 steken
- Bind af

Maak 2 stuks, weef de losse draadjes in en haak de 2 hartjes samen met een vaste. Vul ondertussen met lavendel of fiberfill. 

Veel plezier er mee!