dinsdag 9 december 2014

DIY kerstkaart 2


Het oorspronkelijk ontwerp voor deze kaart maakte ik als volgt :

- neem een blanco wenskaart en hou die verticaal
- snij uit een gummetje de letters H en O (ik heb 2 aparte gummetjes gemaakt, doe je het in 1 gummetje vergeet dan niet om in spiegelbeeld te werken)
- stempel op de onderste helft van de kaart met zwarte inkt 3x HO onder elkaar
- snij een snor uit zwart papier of gebruik een sticker van een snor en kleef die boven de HO HO HO (ik weet niet meer waar ik mijn snor-stickertjes gekocht heb)
- teken op een restje rood papier een kerstmutsje en knip het uit
- kleef een wit strookje onderaan het mutsje (je kan het uit papier knippen, ik gebruikte een stukje van een wit etiket)
- kleef tot slot een wit pomponnetje (ik kocht de mijne bij De Banier) op de punt van de muts vast met een lijmdot of een druppeltje vloeibare lijm