zaterdag 20 december 2014

DIY kerstkaart 5




Naast stickers kleven vinden mijn neefje van 3 en ik prikken
met de priknaald ook heel erg leuk. En zo ontwierp ik deze 2 kaarten.

Maak op ruitjespapier een ontwerpje voor een kerstboom. 
Knip het papier uit op het formaat van een blanco wenskaart 
en zorg daarbij dat de kerstboom in het midden staat. 
Leg het ruitjespapier op de opengevouwen wenskaart 
en kleef het eventueel vast met tape zodat het niet verschuift. 
Prik de gaatjes op de plaats waar je gaat borduren. 
Borduur vervolgens de kerstboom (dat kan met DMC borduurgaren 
of met een fijnere breiwol, zoals ik gebruikt heb). 
Aan de achterkant kleef je de uiteindes vast met een stukje tape.
Kleef tot slot een stukje blanco papier om de achterkant
van je borduurwerkje netjes te verbergen.
Het sterretje ponste ik uit een stukje kleefplastiek 
dat ik bij de Hema kocht.